Fandom

Steven Universe Wiki

Złap Mnie, Jeśli Potrafisz

465stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze10 Udostępnij

"Złap Mnie, Jeśli Potrafisz" (ang. "Catch and Release") to osiemnasty odcinek drugiego sezonu serialu oraz siedemdziesiąty odcinek ogółem.

Skrót

Drużynie Klejnotów udaje się schwytać i zabańkować Perydot. Steven jednak chce dowiedzieć się od niej, co miała mu do powiedzenia.

Fabuła

Steven jest w łazience i wykonuje ostatnie czynności przed pójściem spać. Myje zęby, twarz i uszy oraz poleruje klejnot. Gdy kładzie się w łóżku mówi "dobranoc" wszystkim swoim pluszakom oraz "złowieszczemu trójkątowi na brzegu łóżka", po czym zamyka oczy. Kiedy otworzył je, dziwny kształt zniknął, co nie wzbudziło podejrzeń u chłopca. Gdy powoli zasypiał, jakaś ręka naciera na niego i zasłania mu usta.

Pozostawszy zabranym do Zakrzywionej Galaktyki, porywaczem okazuje się Perydot, która dowiedziawszy się o leczniczych mocach Stevena, każe mu ich użyć na teleporterze łączącym Homeworld i Ziemię. Jest na tyle zdesperowana, że grozi chłopcu użyciem lasera. Próby naprawienia teleportera kończą się niepowodzeniem, co wywołuje załamanie Perydot. Chłopiec próbuje ją pocieszyć, mówiąc, że Ziemia nie jest taka zła, jednak ta mówi, że niedługo coś nadejdzie. Nim jednak wyjawia co, teleporter uruchamia się i wychodzą z niego zmartwione Kryształowe Klejnoty. Perła obejmuje Stevena i pyta się, co się stało. Po chwili zauważają zdenerwowaną Perydot, która strzela w ich stronę laserem, ale nie trafia. Próbuje więc uciec robiąc ze swoich palców helikopter, jednak Ametyst związuje ją biczem. Uwięziona, wytwarza prąd, który przechodzi przez bicz, co nie skutkuje niczym, ponieważ Granat łapie broń, przez co impuls wraca do Perydot. Porażona, upada na ziemię i zanim zdołała powiedzieć klejnotom o tym, że ma ważne informacje, zostaje zgnieciona przez Granat. Klejnoty odsyłają zbańkowaną Perydot do Świątyni i wracają do domu.

W domku Steven zastanawia się, co Perydot chciała im przekazać, przez co stwierdza, że chciałby z nią porozmawiać. Niespodziewanie otworzyły się drzwi do Pokoju Rose, z którego chłopiec dostał się do Pokoju Palenia. Tam znalazł zbańkowaną Perydot, którą wyjął. Gdy zaczęła się regenerować, okazało się, że nie jest tak silna i wielka, jak w zbroi. Kończy także zdanie, w którym mówi, że tylko ona wie o Zlepku, celując ręką w chłopca jakoby mierzyła laserem. Szybko jednak orientuje się, że straciła całą swoją zbroję. Steven, widzący że Perydot dorównywała mu teraz wysokością, nazwał ją "złym, małym kawałkiem ciasta". Zirytowana tym określeniem, Perydot zaczyna policzkować chłopca sądząc, że to on zamknął ją w bańce. Chłopiec zaprzecza jednak i próbuję wytłumaczyć, że uwolnił ją, aby powiedziała o Zlepku. Perydot pyta się więc, czy jest na to gotowy, co Steven potwierdza, po czym ucieka ze Świątyni.

Gdy z niej wychodzi, widzi Drużynę Klejnotów, przed którą chowa się w łazience. Klejnoty nie wiedząc co począć, zastanawiają się, jak Perydot uwolniła się z bańki. Chłopiec przyznaje się do tego. Klejnoty postanowiły zostawić tę sprawę na jutro. Następnego dnia Steven puka do drzwi łazienki prosząc o wejście. W odpowiedzi słyszy od Perydot odmowę, więc wpada na pomysł. Ponownie puka do drzwi, jednak tym razem daje Perydot jedyną pozostałość po zbroi - mechaniczną stopę. Po chwili drzwi łazienki uchyliły się i Steven ujrzał Perydot przytulającą ową część zbroi. Nie zwracając na nią większej uwagi, chłopiec zaczął myć twarz i zęby. Gdy używał poszczególnych przedmiotów, Klejnot pytał się, czy są bronią. W końcu chłopiec zapytał się, czy może skorzystać z toalety, na której siedziała Perydot. "Po co?" - zapytała Perydot.

Postacie

Miejsca

Muzyka

Ścieżki Dźwiękowe
Peridot
Rose's Room
Little Peridot
Peridot and Steven

Ścieżka Dźwiękowa

  • Peridot
  • Rose's Room
  • Little Peridot
  • Peridot and Steven

Ciekawostki

  • To pierwszy odcinek, w którym widzimy łazienkę Stevena.
  • Pokazano, że Steven codziennie czyści swój klejnot.
  • Pokazano kilka "kocich" zachowań Perydot:
    • Gdy zdała sobie sprawę, że jej cios boli Stevena, zrobiła kocią minę.
    • Gdy uciekała przed Drużyną Klejnotów, biegła na czterech kończynach.
    • Gdy zablokowała się w łazience, zaczęła się w niej wspinać.
  • Jest to pierwszy odcinek, w którym nieuszkodzony klejnot z Homeworld został zbańkowany.
  • Za łóżkiem Stevena można zauważyć zdjęcie Connie.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki