FANDOM

Wielkie Oko
WielkieOko.png
Typ

Statek Przewożący

Posiadacze

Homeworld

Debiut

"Przyjaciółki ze Stodoły"

Wielkie Oko (ang. Roaming Eye) to masywny statek kosmiczny Homeworldu, który pierwszy raz widzimy w odcinku "Przyjaciółki ze Stodoły", a drugi w "Rozkaz Diamentu". Został użyty przez piątkę Rubinów wysłanych na Ziemię w celu znalezienia Jaspis.

Wygląd

Wielkie Oko to czerwony statek w kształcie odwróconej łzy. Na środku statku znajduje się żółty trójkąt, gdzie znajduje się oko. Pierwotnie statek posiada jedno sześciokątne oko, lecz gdy maszyna zobaczyła Stevena, Perydot i Lapis Lazuli, pojawiły się dodatkowe cztery oczy. Podczas kolizji z ziemią, trójkąt zmienił kolor na czerwony. Na dolnej części Wielkiego Oka umieszczone są trzy kolce, które prawdopodobnie służą do lądowania. Na górze, znajduję się klapa, dzięki której osoby będące w statku, mogą wyjść.

Historia

"Przyjaciółki ze Stodoły"

Wielkie Oko pierwszy raz pojawia się w odcinku "Przyjaciółki ze Stodoły" gdzie zaczyna śledzić Perydot, ta zauważając go zaczęła uciekać, gdy uciekała krzyknęła do Lapis i Stevena "Są tutaj!". Gdy Lapis, Steven i Perydot chowają się w stodole, maszyna zaczyna ich szukać. Gdy ich znajduję, wszyscy uciekają. Kiedy są koło stodoły Lapis podchodzi, gdy nagle statek zaczyna lecieć w jej stronę. Lapis za pomocą swojej broni czyli hydrokinezy uderza statek wodną ręką po czym powala go na grunt. Nagle przybywają Granat, Perła i Ametyst, mówią, że jak tylko zobaczyły statek, to od razu przybyły do stodoły. Nagle ze statku wyłania się jedną z Rubinów i groźnym wzrokiem patrzy na Klejnoty.

"Rozkaz Diamentu"

Drugi raz Wielkie Oko pojawia się w odcinku " Rozkaz Diamentu". Wysiadają z niego Rubiny z Homeworld, Potem wychodzi z niego przywódca Rubinów i tłumaczy im że to ważna misja dla Żółtego Diamentu , Wielkie Oko służy jej żeby jako lider mogła być wysoko i żeby Rubiny zwróciły na nią uwagę. Wielkie Oko dalej jest wgniecione w piasek, do czasu gdy Steven kłamie fuzji Rubinów że Jaspis jest na Neptunie. Rubiny rozdzielają się i wsiadają do statku. Pojawiają się wokół niego białe pierścienie, a następnie czarna kula, która zabiera statek do wyznaczonego miejsca. Po chwili statek znika.

"Klejnoty z Planety Ziemia"

Wielkie Oko było widoczne na samym końcu odcinka, obok Perły, Granat i Lapis Lazuli, która trzymała w wodnych bańkach piątkę Rubinów.

"Powrót na Księżyc"

Odcinek zaczyna się od wydarzeń z poprzedniego odcinka. Drużyna Rubinów odkryła, że została okłamana i wróciła na Ziemię oraz, że żądają rozmawiać z Jaspis. Ametyst, dzięki zmianie kształtu, zmienia się w Jaspis, a piątka Rubinów daje się kolejny raz nabrać na kłamstwo. Lecą statkiem na Księżyc do Księżycowej Bazy Diamentów. Po wylądowaniu i zobaczeniu zniszczeń, czerwony Klejnoty postanawiają odlecieć, ale odkrywają fakt, że Ametyst kłamała. Łączą się w fuzję i próbują walczyć, lecz im się to nie udaje. Wylatują w przestrzeń kosmiczną, a Steven pociągnięty przez jedną z Rubinów, odlatuje razem z nimi.

"W Bańce"

Klejnoty odnajdują Stevena w kosmosie i tłumaczą mu prawdę o skruszeniu Różowego Diamentu przez jego matkę.

Ciekawostki

  • Wielkie Oko jest podobne do Czerwonego Oka - obie maszyny zostały wysłane na Ziemię do zlokalizowania Klejnotów.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki