Fandom

Steven Universe Wiki

Wielkie Oko

465stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Udostępnij
Wielkie Oko
WielkieOko.png
Typ

Statek Przewożący

Posiadacze

Homeworld

Debiut

"Przyjaciółki ze Stodoły"

Wielkie Oko (ang. Roaming Eye) to masywny statek kosmiczny Homeworldu, który pierwszy raz widzimy w odcinku "Przyjaciółki ze Stodoły", a drugi w "Rozkaz Diamentu". Został użyty przez piątkę Rubinów wysłanych na Ziemię w celu znalezienia Jaspis.

Wygląd

Wielkie Oko to czerwony statek w kształcie odwróconej łzy. Na środku statku znajduje się żółty trójkąt, gdzie znajduje się oko. Pierwotnie statek posiada jedno sześciokątne oko, lecz gdy maszyna zobaczyła Stevena, Perydot i Lapis Lazuli, pojawiły się dodatkowe cztery oczy. Podczas kolizji z ziemią, trójkąt zmienił kolor na czerwony. Na dolnej części Wielkiego Oka umieszczone są trzy kolce, które prawdopodobnie służą do lądowania. Na górze, znajduję się klapa, dzięki której osoby będące w statku, mogą wyjść.

Historia

"Przyjaciółki ze Stodoły"

Wielkie Oko pierwszy raz pojawia się w odcinku "Przyjaciółki ze Stodoły" gdzie zaczyna śledzić Perydot, ta zauważając go zaczęła uciekać, gdy uciekała krzyknęła do Lapis i Stevena "Są tutaj!". Gdy Lapis, Steven i Perydot chowają się w stodole, maszyna zaczyna ich szukać. Gdy ich znajduję, wszyscy uciekają. Kiedy są koło stodoły Lapis podchodzi, gdy nagle statek zaczyna lecieć w jej stronę. Lapis za pomocą swojej broni czyli hydrokinezy uderza statek wodną ręką po czym powala go na grunt. Nagle przybywają Granat, Perła i Ametyst, mówią, że jak tylko zobaczyły statek, to od razu przybyły do stodoły. Nagle ze statku wyłania się jedną z Rubinów i groźnym wzrokiem patrzy na Klejnoty.

"Rozkaz Diamentu"

Drugi raz Wielkie Oko pojawia się w odcinku " Rozkaz Diamentu". Wysiadają z niego Rubiny z Homeworld, Potem wychodzi z niego przywódca Rubinów i tłumaczy im że to ważna misja dla Żółtego Diamentu , Wielkie Oko służy jej żeby jako lider mogła być wysoko i żeby Rubiny zwróciły na nią uwagę. Wielkie Oko dalej jest wgniecione w piasek, do czasu gdy Steven kłamie fuzji Rubinów że Jaspis jest na Neptunie. Rubiny rozdzielają się i wsiadają do statku. Pojawiają się wokół niego białe pierścienie, a następnie czarna kula, która zabiera statek do wyznaczonego miejsca. Po chwili statek znika.

"Klejnoty z Planety Ziemia"

Wielkie Oko było widoczne na samym końcu odcinka, obok Perły, Granat i Lapis Lazuli, która trzymała w wodnych bańkach piątkę Rubinów.

"Powrót na Księżyc"

Odcinek zaczyna się od wydarzeń z poprzedniego odcinka. Drużyna Rubinów odkryła, że została okłamana i wróciła na Ziemię oraz, że żądają rozmawiać z Jaspis. Ametyst, dzięki zmianie kształtu, zmienia się w Jaspis, a piątka Rubinów daje się kolejny raz nabrać na kłamstwo. Lecą statkiem na Księżyc do Księżycowej Bazy Diamentów. Po wylądowaniu i zobaczeniu zniszczeń, czerwony Klejnoty postanawiają odlecieć, ale odkrywają fakt, że Ametyst kłamała. Łączą się w fuzję i próbują walczyć, lecz im się to nie udaje. Wylatują w przestrzeń kosmiczną, a Steven pociągnięty przez jedną z Rubinów, odlatuje razem z nimi.

"W Bańce"

Klejnoty odnajdują Stevena w kosmosie i tłumaczą mu prawdę o skruszeniu Różowego Diamentu przez jego matkę.

Ciekawostki

  • Wielkie Oko jest podobne do Czerwonego Oka - obie maszyny zostały wysłane na Ziemię do zlokalizowania Klejnotów.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki