FANDOM

"W Bańce" (ang. "Bubbled") to dwudziesty piąty odcinek trzeciego sezonu oraz sto trzeci ogółem.

Skrót

Steven jest uwięziony w przestrzeni kosmicznej.

Fabuła

B1

Odcinek połączony jest bezpośrednio z wydarzeniami z poprzedniego - w pierwszej scenie widzimy Stevena, odlatującego w kosmos w swojej bańce. Zdezorientowany, otwiera oczy i widzi oddalającą się Ziemię, a po chwili resztę Rubinów. Bańka rozpędza się co raz bardziej, kiedy hamuje ją Oczko.

B2

Po chwili Klejnot uświadamia sobie, co się stało: cała jej załoga się rozpadła. Nie ma pojęcia, co powiedzieć w raporcie i w ogóle nie ma jak go złożyć. Kiedy panika minęła, stwierdza, że to wszystko wina Stevena; on odpowiada zaś, że gdyby przybysze z Homeworld nie próbowali skrzywdzić jego przyjaciół, nie byliby w takiej złej sytuacji, jednak po podaniu kolejnego argumentu Steven przyjmuje wersję Oczka i przeprasza. Rubin mówi chłopcu, że ma szczęście, że jest w bańce, bo inaczej by uderzyła go w twarz.

B3

Po tym zdaniu, Steven i Klejnot kończą rozmowę i postanawiają dryfować po kosmosie w ciszy, po chwili jednak główny bohater ją przerywa, dziwiąc się na głos, czemu nie ma sygnału w swoim telefonie, będąc zaraz koło satelity, co skłania Oczko do wyznania, że jednym z jej marzeń było zobaczenie Rose Kwarc.

B4

Chłopiec po usłyszeniu o tym postanawia ujawnić się jako syn rebeliantki. Pokazuje swojej towarzyszce klejnot, tarczę matki i nawet jej zdjęcie dla porównania. Rubin nie wierzy mu i siada na bańce. Wtedy okazuje się, że zmierzają prosto w pas asteroid i po chwili uderzenie jednej z ich sprawia, że nabierają dużej prędkości. Klejnot zaczyna robić uniki, jednak bańka leci wprost na wielką skałę, która okazuje się być pusta w środku, przez co oboje przeżywają. Duma rozpiera Oczko do tego stopnia, że postanawia wstać, co kończy się odłamkiem kamienia uderzającym prosto w jej klejnot, uszkadzając go przy okazji.

B5

Rubin traci przytomność, oddalając się od Stevena i jego schronienia, jednak zmartwiony chłopiec tworzy kolejną bańkę i "łapie" w nią kompankę. Kiedy tylko Oczko budzi się, odpycha głównego bohatera, zezłoszczona. Gdy zaś on mówi, że może uleczyć jej klejnot, odmawia pomocy, uważając, że to tylko kolejna sztuczka. W tym momencie fizyczna forma Klejnotu zaczęła się destabilizować i psuć.

B6

Steven ponownie proponuje pomoc i tym razem propozycja zostaje przyjęta. Chłopiec liże pęknięty klejnot, co denerwuje Rubin, jednak w chwili, w której lecząca ślina Stevena zaczyna działać, wysłanniczka Homeworld zaczyna się nie tylko uspokajać, ale i wierzyć Stevenowi, że posiada on kamień Rose.

B7

W tym momencie Oczko zaczyna się śmiać, a Steven razem z nią, jednak nie z tego samego powodu. Klejnot cieszy się z tak dobrej okazji do zniszczenia samej Rose Kwarc - rebeliantki, która skruszyła Różowy Diament. Rubin przywołuje swoją broń, czerwony sztylet, i zaczyna gonić ofiarę. Chłopiec powiększa bańkę, żeby mieć większe pole do uników, i rozpoczyna się gonitwa w kółko. Po chwili Steven zatrzymuje się zajęty myśl, co by się z nim stało, gdyby ktoś "wziął" jego klejnot, przez co Oczko potyka się i doprowadza ich do pozy, w której zabicie "Rose" staje się łatwe. Kiedy Klejnot bierze zamach i już ma wbić sztylet, Steven chwyta ją za rękę, niszczy bańkę i odrzuca, uniemożliwiając przy tym zrobienie mu krzywdy. Kiedy niebezpieczeństwo się oddaliło, chłopiec ponownie tworzy ochronę i zmniejsza ją dla poczucia bezpieczeństwa, kuląc się przy tym.

B8

Po chwili samotnego dryfowania w kosmosie, pojawia się statek Rubinów, jednak okazuje się, że to Kryształowe Klejnoty, które szukały Stevena. Kiedy chłopiec odzyskuje świadomość, Perła i Ametyst rzucają się mu na szyję, płacząc przy tym. Granat również się wzrusza. Między nimi odbywa się krótka rozmowa, która jest jednak wyciszona, ustępując piosence w tle, Kochać jak Ty. Kiedy emocje opadają, Steven, siedząc na jednym z foteli, pyta Granat, czy to prawda, że jego mama rozkruszyła Różowy Diament. Granat odpowiada, że podczas wojny wszyscy robili to, co było konieczne, włączając w to unicestwienie samego Diamentu - żeby Ametyst była sobą, Perła mogła być wolna, żeby Rubin i Szafir mogły być razem i żeby on sam mógł istnieć. "Nie zawsze robiła, co było najlepsze według niej. Ale zawsze robiła to, co było najlepsze dla Ziemi". Tutaj odcinek się kończy.

Postacie

Miejsca

Muzyka

Piosenki

Ciekawostki

  • W tym odcinku dowiadujemy się, jaka jest broń Rubina "Oczko".
    • Tym samym możemy zasugerować, że dany typ Klejnotów nie musi zawsze mieć takiej samej broni.
  • W tym odcinku dowiadujemy się również, że nisko postawione Klejnoty mogą za zasługi dostać własne Perły.

Galeria

Wideo

Steven Universe W bańce Cartoon Network03:51

Steven Universe W bańce Cartoon Network

Fragment.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki