FANDOM

Topaz (ang. Topaz) to Klejnot, który zadebiutował razem z Akwamaryn w odcinku "Are You My Dad?". Została wysłana razem z Akwamaryn na Ziemię w celu porwania przyjaciół Stevena.

Wygląd

Topaz jest wysokim, muskularnym Klejnotem. Ma żółtą skórę i jasnożółte, krótkie włosy. Nosi pomarańczowe okulary. Jej uniform skłąda się z brązowej kamizelki z symbolem Żółtego Diamentu na klatce piersiowej, machoniowego topu pod nią i bordowych spodni. Posiada duże, pełne usta i mały nos.

Charakter

Topaz jest małomównym Klejnotem. Wygląda na gruboskórną osobę, jednak na prawdę jest uczuciowa. Jest bardzo posłusznym żołnierzem, lecz da się nią manipulować, przez co staje się dla innych twarda. Początkowo wydaje się nie okazywać emocji, ale tak naprawdę jest bardzo wrażliwa, kiedy Steven i Lars dzielą się swoim strachem, Topaz słuchając ich rozpłakała się.

Umiejętności

Jak każdy Klejnot, Topaz potrafi przywołać broń, zmieniać kształt, tworzyć fuzję i odsyłać swoje ciało do formy klejnotu.

Klejnot

Wygląd Opis
TopazKlejnot.png
Klejnoty Topaz zastępują prawe lub/i lewe ucho.

Topaz jest minerałem z gromady krzemianów.

Nazwa pochodzi od gr. τοπάζιος (topázios), znaczącego tyle co "poszukiwać i sanskryckiego słowa topas, czyli ogień, co nawiązuje do pomarańczowo-złotej barwy i blasku szlachetnych odmian tego minerału.

Tworzy kryształy słupkowe, niemal izometryczne, także beczułkowate (znanych jest ok. 150 różnych jego postaci). Występuje w skupieniach zbitych, ziarnistych słupkowych i pręcikowych. Jest kruchy i przezroczysty, charakteryzuje się ogromnym bogactwem barw, min. biała, złota, błękitna.

Symbolizuje przyciąganie miłości, szczęście, realizację celów i rozwiązywanie problemów.

Jest kamieniem urodzinowym dla osób urodzonych w grudniu.

Broń

Bronią Topaz jest kij bojowy zakończony pomarańczowym kryształem.

Wystąpienia

Ciekawostki

  • Prawdopodobnie jest to topaz imperial, który w rzeczywistości jest koloru złotego
  • Jest jednym z Klejnotów, którym klejnot zastępuje część ciała.
  • Razem z Akwamaryn symbolizują szybkie rozwiązanie problemów, co jest nawiązaniem do tego, że zostali wysłani po Stevena (Rose Kwarc), którzy byli problemami ostatnich kilku tysięcy lat.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki