FANDOM

Nikt nigdy nie może się o tym dowiedzieć. Nie chcę nigdy patrzeć wstecz.

—Rożowy Diament "A Single Pale Rose"

Różowy Diament — Klejnot, jedna z czterech Diamentów należących do Wielkiej Diamentowej Rady. Okazuje się to prawdziwa tożsamość Rose Kwarc, przywódczyni Kryształowych Klejnotów i rebeliantki. Postanowiła się zbuntować, aby wyzwolić siebie, swoją Perłę i Ziemię spod panowania Diamentów, aż wreszcie udała własną śmierć, by zrezygnować ze swojego życia jako Diament i stać się Rose Kwarc. Część jej muralu widać w odcinku "A Mogło Być Tak Pięknie", zaś Rubin (Oczko) pierwsza stwierdza, że Rose Kwarc ją rozbiła. Jej prawdziwa historia zostaje ujawniona w "A Single Pale Rose".

Wygląd

Jej pierwszy fizyczny wygląd pojawił się w odcinku "Jungle Moon", a później w "A Single Pale Rose", gdzie pokazana jest jako nosząca krótką koszulkę z bufiastymi rękawami, rękawiczki, spódnicę, szorty i krótkie, puszyste i postrzępione jasnoróżowe włosy. Nosi także buty-baletki. Jej mural w Bazie Księżyca pokazuje, że jej kamień znajduje się na jej pępku. Okazuje się jednak, że nawet pomimo bycia Diamentem jest zdecydowanie niższa chociażby od Żółtej i Niebieskiej, ale nadal dosyć wysoka.

Osobowość

W odcinku "Jungle Moon" Różowa okazuje swoje uczucia mówiąc, że chciałaby mieć swoje miejsce w Wielkiej Diamentowej Radzie i mieć własną kolonię, tak jak inne Diamenty, jednak wydaje się być też nieco rozpuszczona, wybuchowa i kapryśna. Według słów Żółtej, Różowa nie zachowywała się jak przystało na Diament.

Jednakże pobyt na Ziemi zdecydowanie zmienia jej zachowanie i przywiązuje się do planety, że zdecydowała się całkowicie zerwać ze swoją przeszłością i rozpocząć życie pod postacią Rose, wyjętej spod prawa przywódczyni rebelii.

Historia

Początki

Różowy Diament powstała tysiąclecia temu. Pewnego dnia oglądała Żółtą Diament sprawującą rządy na jednej ze swoich kolonii i zapragnęła mieć swoją własną. Na swoją pierwszą kolonię wybrała Ziemię i Księżyc, gdzie rozpoczęła się budowa nowego siedliska Klejnotów. Budowano na niej konstrukcje Klejnotów oraz rozpoczęto produkcję nowych w Przedszkolach. Ponadto ludzie byli porywani i zabierani do ludzkiego Zoo. Według słów Granat miały być to "trofea", jednak nie wiadomo jaki był prawdziwy tego cel.

Po pewnym czasie Różowa bardzo się przywiązała do życia na Ziemi, wreszcie postanowiła ją ochronić, więc utworzyła sobie fałszywą tożsamość Rose Kwarc, która stała się przywódczynią rebeliantów zwanych Kryształowymi Klejnotami. Jedyną osobą, która wiedziała o jej drugiej twarzy, była jej Perła. Różowa chciała poprosić swoje Diamentowe towarzyszki o opuszczenie Ziemi, powołując się na Rebelię, te jednak kazały jej walczyć. Wreszcie, jako ostateczny krok, Różowa zdecydowała się udać własną śmierć, prosząc swoją Perłę, by ta, przemieniając się w Rose, udała rozbicie Różowej, w rzeczywistości tylko pozbawiając jej fizycznej formy, a prawdziwy kamień zabrała i ukryła. Po tym wydarzeniu Różowa na stałe przybrała maskę Rose i już nigdy więcej nie rozmawiała z nikim, nawet z Perłą, o tym kim wcześniej była.

Różowa jako Rose walczyła na czele Rebelii przez kolejne stulecia, gdy w końcu jednak pozostałe Diamenty postanowiły zakończyć to raz na zawsze, wysyłając w stronę Ziemi światło, które zamieniło wszystkie pozostałe na Ziemi Klejnoty w potwory. Rose ochroniła dwie swoje towarzyszki, Granat i Perłę, ale pozostali rebelianci utracili swoje dawne ciała, na które pozostałe przy życiu Kryształowe Klejnoty polują do dziś.

W serialu

Według słów Rubin (Oczko) z odcinka "Powrót na Księżyc", Ziemia miała być kolonią Różowego Diamentu (prawdopodobnie pierwszą, biorąc pod uwagę wygląd muralu). Jednak jedna z jej podwładnych, a mianowicie Rose Kwarc rozpoczęła rebelię i rozbiła klejnot Różowego Diamentu. Steven jednak nie mógł w to uwierzyć.

W odcinku "Adventures in Light Distortion" wspomniane jest Ludzkie Zoo stworzone na rozkaz Różowego Diamentu.

Podczas snu Stevonnie w bazie Księżycowej Żółtego Diamentu, w wersji Żółtego Diamentu przypominającej matkę Connie, sugeruje, że "Różowa" nie jest jak diament, Stevonnie (reprezentująca Różowy Diament) burzy się w gniewie i jest gotowa uderzyć w pobliżu tafla szkła. Sama Różowa Diament pojawia się wtedy jako odbicie Stevonnie tuż przed uderzeniem w szkło.

Relacje

Żółty Diament

Relacja Żółtej i Różowej Diament wydaje się być bardzo bliska, ponieważ pomimo jej zimnej postawy, Żółta Diament przyznaje, że nadal ją kocha i zawsze o niej myśli, w przeciwieństwie do Niebieskiej Diament. Wolałaby zniszczyć wszystkie rzeczy które przypominają o Różowym Diamencie, by ruszyć dalej. Jednak w "Jungle Moon" ukazano, że Różowa używała tego, by drażnić Żółtą, ciągle pytając o różne rzeczy i chcąc zajrzeć w panel kontrolny.

Niebieski Diament

Niebieski Diament opisuje jej związek z Różową Diament, by być "bardzo blisko" i nadal przeżywa jej śmierć nawet tysiące lat po wydarzeniu. Jednym z celów Niebieskiej jest zachowanie jak najwięcej pamiątek po Różowej, w tym utrzymanie ludzkiego Zoo, utrzymywanie "defektywnych" Klejnotów w służbie i utrzymywanie wszystkich Różanych Kwarców.

Perła

Perła była osobistą służącą Różowej, a sama Diament ufała jej tak bardzo, że jako jedynej powiedziała o swojej sekretnej tożsamości i poprosiła o pomoc w udaniu własnej śmierci, gdzie Perła miała odegrać rolę Rose.

Granat

Granat, jak wiele innych Klejnotów, wierzyła w fałszywą historię o Rose, że rozbiła ona Różowy Diament, zaś Diament była okrutna i tchórzliwa. Nie miała pojęcia, że Rose to w rzeczywistości sama Różowa, a ona nie wtajemniczyła jej, pomimo ich wielkiej przyjaźni.

Umiejętności

Różowy Diament posiadała standardowe umiejętności Klejnotów, jednak jako Diament, jej zdolności były znacznie silniejsze. Można to chociażby zobaczyć, że przez tysiąclecia zdołała pozostać w formie Rose Kwarc. Może także łączyć się z innymi Klejnotami. Jej unikalną umiejętnością było leczenie łzami.

Wystąpienia

Sezon 2

Sezon 3

Sezon 4

Sezon 5

Klejnot

Wygląd Opis
PDGemByJirachi23

Klejnot Różowego Diamentu znajduje się w miejscu jej pępka. Ma kształt odwróconego, pięciostronnego diamentu z wieloma fasetkami na spodzie. Diamenty są kamieniami urodzinowymi dla osób urodzonych w kwietniu. Klejnoty te są kamieniami prawdy i zwycięstwa. Reprezentują także czystość, niewinność i miłość. Są one zazwyczaj znane jako bezbarwne lub "białe", ale najbardziej popularnymi ich odcieniami są żółty, niebieski i różowy.

Ciekawostki

  • Większość starych symboli Wielkiej Rady posiada jej różowy romb u dołu. Obecny symbol go nie posiada.
  • Różowy Diament często jest przedstawiana w towarzystwie kwiatów o nazwie "malwa".
  • Dół jej muralu był widoczny w odcinku "A Mogło Być Tak Pięknie" w Bazie Księżycowej.
  • Prawdopodobnie jest najniżej postawionym lub najmłodszym diamentem.
    • Posiadała tylko jedną kolonie.
    • Na muralu jest przedstawiona skromnie w porównaniu z innymi diamentami (może być to jednak po prostu jej styl).
  • Posiadała własny palankin. Jego pozostałości są w Korei.
  • Różowy Diament "kolekcjonowała" ludzi i zabierała ich do ludzkiego Zoo.
  • Jest pierwszym i zarazem, jak dotąd, jedynym Diamentem, której faseta jest inna niż u innych Diamentów. W jej przypadku jest to kształt odwroconego brylantu (oszlifowanego diamentu).
  • Nim ujawniono, że Rose i Różowa to ten sam Klejnot, serial zawierał kilka przebłysków o tej informacji:
    • W "Wyścig Kosmiczny" i "Powrót do Stodoły", na kombinezonie Perły widnieje symbol Różowej Diament – jej byłej pani. Zaś Sardonyks, w której część wchodzi także Perła, ma diamenty na butach.
    • W "Miecz Rose", Rose zwraca się o Homeworld, jako o domie jej i Perły, mimo iż Różane Kwarce stworzono na Ziemi.
    • W "The Trial", Rubin Oczko wspomina, że tylko Rose Kwarc miała zdolność leczenia pękniętych klejnotów, a tylko Diamenty posiadają unikalne umiejętności.
    • W "W Bańce", Oczko stwierdza, że klejnot Steven nie wygląda jak Kwarc Różany.
    • W "Jungle Moon" Stevonnie śni o wspomnieniach Różowej Diament, a nawet gra w tym śnie jej rolę.

Galeria