FANDOM

"Powrót na Księżyc" (ang. Back to the Moon) to dwudziesty czwarty odcinek trzeciego sezonu oraz sto drugi ogółem.

Skrót

Piątka Rubinów wraca na Ziemię.

Fabuła

Akcja rozgrywa się od razu po wydarzeniach z odcinka "Klejnoty z Planety Ziemia". Kryształowe Klejnoty usiłują wydobyć informacje z Rubinów. One jednak nie tylko unikają udzielenia odpowiedzi na ich pytania, ale i wymykają się im. Sytuację ratuje Ametyst, która po kryjomu przybiera formę Jaspis. Niezbyt rozgarnięte Rubiny dają się nabrać. Wszyscy z wyjątkiem Lapis i Perydot wchodzą na pokład statku czerwonych klejnotów. Ametyst udaje się przekonać Rubiny, że pozostała trójka jest jej więźniami. Przybysze chcą by Ametyst przejęła ster. Ta jednak wymiguje się z tego i "Dok" robi to za nią.

Lądują na księżycu. W Księżycowej Bazie dowiadujemy się między innymi, że Jaspis należała początkowo do Różowego Diamentu, który podczas rebelii został zniszczony przez, jak twierdzi "Oczko", Rose Kwarc. Steven nie może w to uwierzyć, zatrzymuje się na schodach i zaczyna bronić matki twierdząc, że nigdy by tego nie zrobiła. Perła zaczyna się trząść, a chłopak ma łzy w oczach, lecz nikt nic nie mówi. Po chwili jeden z Rubinów, który był już na szczycie, woła sztuczną Jaspis. Okazuje się, że panel komunikacyjny został zniszczony i nie mogą się stąd skontaktować z Żółtym Diamentem. Ametyst jest już wyraźnie zmęczona ciągłym utrzymywaniem formy Jaspis i na chwilę, gdy Rubiny na nią nie patrzą, przyjmuje swoją własną. Klejnoty proponują jej by wyruszyła z nimi do Homeworld i zdała raport osobiście. Ametyst ponownie się wymiguje mówiąc, że zostanie, a one zrobią to za nią. Motywuje je twierdząc, że im ufa. Te przyjmują to z entuzjazmem. Kiedy tylko znikają w statku Ametyst z ulgą powraca do swojej normalnej formy i przyjmuje gratulacje od reszty drużyny. Zanim jednak Rubiny opuściły Księżycową Bazę, jeden z nich wychodzi ze statku, chcąc podwieźć Jaspis do Ziemi. Wtedy spostrzegł Ametyst i domyśla się oszustwa. Wszystkie Rubiny wybiegają ze statku i tworzą fuzję, gotowe do walki. Steven wówczas otwiera wrota na kosmos. Fuzja rubinów zostaje wciągnięta za drzwi, ale przytrzymuje się. Perła i Granat tworzą Sardonyks i uderzają wroga młotem. Fuzja Rubinów się rozpada, ale jeden z nich, przed odleceniem w czeluści kosmosu chwyta Stevena. Chłopiec i Rubiny zostali rozrzuceni po kosmosie, coraz bardziej oddalając się od Bazy Księżycowej.

Postacie

Miejsca

Muzyka

Ścieżka Dźwiękowa

TBA

Ciekawostki

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki