FANDOM

Człowiek rozumny (łac. Homo sapiens, ang. Human) to jeden z gatunków zwierząt zamieszkujących planetę Ziemia. Występuje na wszystkich kontynentach.

Różnice między gatunkami

Ciało

Ludzie, tak jak Klejnoty, mają humanoidalną budowę ciała. Jest jednak między nimi wiele różnic. Najważniejsza z nich to brak klejnotu osadzonego w ich ciele. Klejnoty przypominają "hologramy posiadające masę", natomiast ciała ludzi są "czysto materialne", organiczne. Ludzie nie mogą na przykład zregenerować się po odniesieniu ciężkich obrażeń. Klejnoty nie mają również od urodzenia narządów wewnętrznych, gdyż w przeciwieństwie do ludzi, nie są im potrzebne do przetrwania.

Płeć

W przeciwieństwie do Klejnotów, ludzie mają narządy płciowe, dzięki czemu mogą się rozmnażać w sposób naturalny (u Klejnotów proces rozmnażania został całkowicie zautomatyzowany). Wobec tego występuje rozróżnienie na płeć męską i żeńską.

Emocje

Cechą wspólną dla ludzi i Klejnotów jest odczuwanie emocji. Ludzie od urodzenia sami kreują swoją osobowość, kiedy klejnoty są tworzone z pewnym zestawieniem emocji, które są zależne od typu ich klejnotu. Pomimo tego, obydwa gatunki mogą rozwinąć się ponad wyznaczone granice i podejmować się nauki.

Fuzja

Człowiek i Klejnot nie mają możliwość fuzji. Przykładem tego jest związek Rose Kwarc i Grega, którzy mimo swoich więzów emocjonalnych nie zdołali się połączyć. Możliwym jest jednak fuzja człowieka z pół-Klejnotem (Steven Universe i Connie), która różni się od zwyczajnych okoliczności. Fuzja pary osób niepełnoletnich tworzy postać dorosłą (Stevonnie), która jest świadoma swojej fuzji i dzieli się broniami używanymi przez dwie osoby.

Technologia

Ludzka technologia w serialu bazowana jest na okresie współczesności XXI wieku. Wiele przedmiotów i urządzeń codziennego użytku ma swoje miejsce również w Homeworld chociaż pod inną nazwą. Pomimo tego, ludzka technologia nie jest tak zaawansowana jak technologia Klejnotów, która wyprzedza ich znacznie, czego przykłady są liczne.

Ludzkie Zoo

Rajdlaczłowieków
W odcinku "Steven's Dream" dowiadujemy się o istnieniu zoo założonym przez Różowy Diament, w którym przetrzymywane są okazy ludzkiej społeczności. Pierwszy raz widzimy je w odcinku "Gem Heist". Istnieje ono od wielu tysiącleci, a ludzie znajdujący się w nim zdają się być na niższym etapie rozumności, tj. nie wiedzą, czym jest smutek i ból, nie muszą się wysilać, ponieważ dostają wszystko, co chcą i ogółem, wydają się mieć mniejszą inteligencję od ludzi z Ziemi.

W Zoo żyją ludzie o różnym kolorze skóry, pochodzeniu. Wiele z nich ma oczy kolory zielonego. Każdy człowiek z zoo nosi na uszach coś w rodzaju kolczyków, które informują go, co powinien teraz robić i jak przebiega plan dnia. Ma na sobie ubranie (takie same dla obu płci), w którego w skład wchodzą: fioletowa kamizelka, biała tunika i brązowy pasek. Nowi członkowie grupy mają także na głowie wianki.

Zamiast ziemskimi imionami, posługują się oni kodem, którego pierwszy znak to litera, a drugi liczba (np. Y-6, J-10, U-12, F-3). Nie wiemy, jak przebiega u nich rozmnażanie lub, czy jest ono zautomatyzowane, ale wiemy, że w ich społeczeństwie występują dzieci.

Żyją oni w prawie ciągłym szczęściu, ponieważ nie znają więcej emocji. Nie wiedzą, że tak naprawdę są uwięzieni, ponieważ Ludzkie Zoo jest dla nich miejscem spokoju i dobrobytu. Zdają się nie mieć własnej woli; robią wszystko, co im każe głos z kolczyków.

W bardzo rzadkich przypadkach potrzebna jest interwencja strażniczek Zoo (prawdopodobnie tylko Ametysty), aby uspokoić ludzi i zapanować nad ładem. Taka sytuacja wydarzyła się łącznie dwa razy. Pierwsza tysiąca lat temu z nieznanych przyczyn, a druga na końcu odcinka "The Zoo", kiedy Greg uświadomił ich, że on nie chce być wybrany.

Wedle słów Holly Blue Agate, zwłoki zmarłych osobników są wrzucane do wsypu i wyrzucane w przestrzeń kosmiczną. Nie wiemy, co ludzie z zoo myślą o śmierci, ale zapewne nie sprawia im to smutku, jak większość rzeczy.

Znani ludzie

Zobacz także

Więcej z Fandomu

Losowa wiki