FANDOM

"Klejnot Oceanu" (ang. "Ocean Gem") to dwudziesty szósty odcinek pierwszego sezonu oraz ostatni pierwszej połowy pierwszego sezonu serialu Steven Universe.

Skrót

Zniknięcie oceanu wywołuje panikę w Beach City.

Fabuła

OG1

Odcinek zaczyna się, gdy zdenerwowane Kryształowe Klejnoty chcą uziemić Stevena. Zanim jednak udaje im się odebrać mu przywileje lub zakopać, przez drzwi wpada Greg kierując ich uwagę na zewnątrz.

OG2

W kolejnej scenie na plaży stoją mieszkańcy Beach City i w osłupieniu spoglądają na ogromną pustynie która jeszcze niedawno była oceanem. Burmistrz Dewey krzycząc przez megafon domaga się wyjaśnień od bohaterek. Mówi, że nikt nie będzie chciał przyjechać do Beach City i stracą całe letnie zarobki. Granat wytrąca mu megafon i mówi, że jest to wina Lapis Lazuli, po czym Perła wyjaśnia obecną sytuację.

OG3

Z powrotem w domu Steven pakuje się do plecaka, podczas gdy w tle Perła usprawiedliwia się przed Granat i Ametyst. Chłopiec akceptuje, że cała sytuacja jest jego winą i zamierza wyruszyć by ją naprawić. Nie chcąc, aby był sam Connie, Greg i Lew dołączają do niego na co Perła stwierdza że Klejnoty oczywiście także idą.

OG4

Opuszczając Beach City cała grupa mija burmistrza, który z płaczem próbuje napełnić ocean wężem ogrodowym. Klejnoty podróżują w vanie Grega który prowadzi, Steven natomiast wraz z Connie dosiadają Lwa. W aucie Greg proponuje Kryształom puszczenie jednej z ulubionych piosenek Rose. Gdy tylko muzyka zaczyna grać, Perła krzywi się, Ametyst chichocze, a Granat wyskakuje z auta. W tym momencie następuje zmiana sceny i zapada noc. Resztę drogi prowadzi już Perła podczas gdy Granat leży na dachu samochodu. 

OG5

Zrównując się vanem Steven wyraża zdziwienie co do zachowania Lapis i stwierdza, że Klejnoty nie powinny walczyć między sobą. Perła odpowiada, że tak naprawdę od zawsze walczą z Klejnotami i nie wszystkie są dobre. Ametyst przerywa jej mówiąc, że wszystkie potwory, z którymi walczą były kiedyś takie jak one. Perła zgadza się i dodaje, że stały się zakażone i zepsute. Mówi, że muszą się nimi opiekować i powstrzymać je, bo to najlepsze co mogą dla nich na razie zrobić. Nagle przerywa widząc wieże zrobioną z wody przez Lapis.

OG6

Chwilę później pojawia się twarz Lapis, która mówi, że mają odejść, po czym zaczyna się walka między klejnotami a wodnymi klonami stworzonymi przez zdesperowany klejnot. Gdy Steven i Connie widzą że klejnoty przegrywają postanawiają pomóc, atakując wodnego Stevena, który w odwecie próbuje udusić dzieci w wodnych bańkach. W ostatniej chwili Greg ratuje chłopca i jego koleżankę, rozjeżdżając sobowtóra, który znów się pojawia. Steven oświadcza, że nie chce dłużej walczyć i gdy jego wodna wersja zaczyna go ponownie atakować ten używa tarczy przez co niszczy wszystkie wodne wersje klejnotów. Steven idzie na górę porozmawiać z Lapis oraz prosząc, by go nie utopiła.

OG7

Na górze lapis trzyma go w bąblu z wody i mówi, że nie powinien tu być i robi to bo jej klejnot jest zepsuty. Steven oświadcza, że ma lecznicze moce i używa ich by wyleczyć klejnot Lapis, która zmienia się w ładnie uśmiechniętą dziewczynę. Po tym gdy podziękowała i przedstawiła się odleciała w kosmos, a cała wieża zaczęła się zawalać. Spadającego chłopca ratuje Lew, który stworzył portal, by znaleźć się na dole.

Już przy Beach City Steven z zabomblowawszy klejnotami vanem, Connie i Lewkiem stają na plaży a tłum rzuca się z podziękowaniami na Stevena.

Postacie

Główne

Poboczne

Miejsca

Muzyka

Ścieżka Dźwiękowa
Mirror Match
Q U A D R I N O M E T R Y
Night Drive
Lapis' Tower
Take My Hand
Love Like You

Ścieżka Dźwiękowa

  • Mirror Match
  • Q U A D R I N O M E T R Y - THE SECRET OF THE WAVE LIES IN C R E A T I O N
  • Night Drive
  • Lapis' Tower
  • Take My Hand
  • Love Like You (The Ocean Returns)

Ciekawostki

  • Ten odcinek posiada oryginalne tło karty tytułowej (brak oceanu w tle)
  • Scena, gdy twarz Lapis jest widoczna na ścianie wieży została edytowana z powodu słabej widoczności.
  • To drugi raz gdy pojawia się tarcza Stevena.
  • W tym odcinku zostaje wyjaśnione czym są potwory oraz dlaczego Kryształowe Klejnoty muszą na nie polować.
  • W tym odcinku po raz pierwszy zostaje powiedziane, że Klejnoty są z innej planety.

Galeria