FANDOM

Karneol (ang. Carnelian) to Klejnot mający swój debiut w odcinku "That Will Be All" wraz z resztą kwarcowych strażniczek Ludzkiego Zoo.

Została wcześniej wspomniana w odcinku "Przedszkole Beta", kiedy to bohaterowie odwiedzili Beta Przedszkole - miejsce jej powstania.

Wygląd

Karneol jest z wyglądu podobna do Ametyst. Jest od niej trochę wyższa i ma nieco krótsze włosy. Jej tęczówki są koloru pomarańczowego. Ubrana jest w strój z symbolem Niebieskiego Diamentu, Jej uniform jest w granatowych barwach i w klasycznym kroju, podobny do kombinezonów innych Klejnotów. Jej klejnot o fasecie sześciokąta znajduje się lewym ramieniu.

Osobowość

Karneol wydaję się podobna do Ametyst nie tylko w wyglądzie, ale także w charakterze. Jest rozbiegana, rozrywkowa i niezbyt poważna.

Zdolności

Tak jak każdy Klejnot Ery 1 potrafi przywołać broń, zmieniać kształt, tworzyć fuzje, bańkować przedmioty i wycofać się do formy klejnotu, aby uleczyć obrażenia. Nie są nam znane jej szczególne zdolności oraz broń, ale zapewne jak każdy Kwarc, cechuje się wytrzymałością i siłą.

Klejnot

Wygląd Opis
Karneol Gem

Klejnot Karneol jest koloru pomarańczowo-czerwonego, posiadający kształt koła. Nazwa „karneol” (łac. carneolus) pochodzi prawdopodobnie ze starofrancuskiego cornele = owoc derenia. Większość oferowanych dziś karneoli to barwione i następnie poddawane działaniu wysokiej temperatury agaty. Naturalny karneol pod światło wykazuje pierzasty podział barw, zaś barwiony – sferowość. Bywa mylony z jaspisem. Występuje w kolorach czerwonym i pomarańczowym.

Wystąpienia

Sezon 3

Sezon 4

Ciekawostki