FANDOM

"Blask Klejnotu" (ang. "Gem Glow") jest to pierwszy odcinek pierwszego sezonu serialu Steven Universe.

Fabuła

GG1

Steven dowiaduje się, że w sklepie z pączkami nie ma już lodów o nazwie Kruchy Kot. Sadie pozwala Stevenowi zabrać zamrażarkę po lodach. Granat, Ametyst i Perła walczą z Stonogożukami w domu. Klejnoty ukradły (ale Perła wróciła i zapłaciła) dla Stevena ostatni zapas Kruchych Kotów. Steven zjada jednego z nich, po czym jego klejnot zaczyna świecić i przygasa. Niestety nie udaje mu się dobyć broni. Zasmucony prosi Drużynę Klejnotów o pomoc, na co Perła reaguje bardzo entuzjastycznie i zgłasza się na pierwszą.

GG3

Na początek prowadzi Stevena w miejsce koło jej ulubionego drzewa. Każe zwrócić uwagę na spadające płatki kwiatów - "Przyjrzyj się uważnie tym płatkom, Steven. Ich taniec sprawia wrażenie improwizacji, jednak jest ściśle związany z fizycznymi właściwościami tej planety", następnie dodaje, że Steven powinien ciężko pracować i opracować swój własny, personalny taniec.

GG4

Przyszła kolej Ametyst. Wraz ze Stevenem znajdują się za Wielkim Pączkiem, koło śmietników. Jej lekcja jest krótka i trochę niedokładna - "Kiedy chcę skorzystać z broni - po prostu to robię" tutaj Ametyst przywołuje broń i jednym ciosem przepoławia śmietnik "Widzisz? Zero wysiłku". Po chwili przybiega Lars i krzyczy "Znowu?!".

GG5

Kolejna scena - Granat i Steven stoją na szczycie Świątyni. Chłopiec zagubiony przez wskazówki Ametyst i Perły, które się wykluczają, pyta fuzję "Mam ciężko pracować, a jednocześnie wcale się nie starać?", na co Granat odpowiada krótkim "Tak". Po chwili dodaje "Albo... Możesz połączyć umysł z energią materii, skupiając w klejnocie całą moc wszechświata, a wtedy" tutaj na jej dłoniach pojawiają się rękawice. Przez krótki wykład Granat, Steven jest jeszcze bardziej zdezorientowany.

GG6

Steven po nieudanych próbach rozświetlenia klejnotu próbuje odtworzyć poprzednią sytuację, w której prawie dobył swojej broni. Dba o takie szczegóły jak ustawienie stopy Perły, czy wyraz twarzy Granat. Piosenka tym razem mu nie wychodzi i lekko rozczarowany, pociesza się informacją, że ma jeszcze duży zapas Kruchych Kotów. Nagle, jego klejnot zaczyna błyszczeć. Po chwili pojawia się różowa tarcza Rose. Steven traci nad nią kontrolę i przypadkiem gdzieś ją wystrzeliwuje. Ta zaczyna latać po całym pokoju i w końcu rozbija telewizor.

GG7

Nagle pojawia się matka Stonogożuków i Klejnoty zaczynają z nią walczyć. Steven chce użyć swojej tarczy, jednak ta nie pojawia się. Zaczyna uciekać i jeść w pośpiechu całą resztę Kruchych Kotów. Nagle Matka wystrzeliwuje kwas z pyska, który nie trafia w Stevena, jednak powoduje uszkodzenie lodówki. Steven zezłoszczony zaczyna śpiewać piosenkę o ulubionym deserze, rzucając podłączoną do prądu zamrażarką w Zakażony Klejnot, tym samym rażąc go prądem tak, że utracił fizyczną formę. Pod koniec Steven żegna się z lodami i symbolicznie zakopuje papierek po Kruchym Kocie. Reszta Drużyny podchodzi do niego i mówi mu, że kiedyś odkryje swój własny, Stevenowy sposób na wezwanie broni.

Postacie

Miejsca

Muzyka

Ścieżki Dźwiękowe
Kruchy Kot
Steven's Shield
Pearl's Theme
The Mother

Piosenki

Ścieżka Dźwiękowa

Ciekawostki

  • W storyboardach Perła miała jeszcze jeden cytat, lecz został usunięty z nieznanych przyczyn.
  • Idąc do domu, Steven nucił piosenkę Kruchy Kot.
  • Kiedy Granat tłumaczy Stevenowi jak przysyła swoją broń, w tle leci muzyka podobna do "Sugilit".

Nawiązania do popkultury

  • Scena gdy pojawia się tarcza Stevena, przypomina transformacje magical girl z anime lub mangi.
  • Klejnot Stonogożuka przypomina Pokeball.

Powiązania z innymi odcinkami

  • Fragment z tego odcinka pojawia się w "Steven i Steveni".
  • W zamrażarce Stevena można dostrzec bransoletkę Connie, którą bohater oddaje właścicielce w odcinku "Przyjaciele z Bańki".

Galeria

Wideo

Steven Universe Blask klejnotu (cały odcinek) Cartoon Network10:49

Steven Universe Blask klejnotu (cały odcinek) Cartoon Network