FANDOM

Andy DeMayo jest kuzynem Grega Universa i wujkiem Stevena. Pierwszy raz pojawił się w odcinku "Gem Harvest"

Wygląd

Andy nosi na sobie ubrania typowe dla zawodu który wykonuje. Ubrany jest w brązową czapke uszankę, kurtkę o oliwkowym odcieniu, szary podkoszulek, beżowe spodnie oraz czarne buty na niskim, szerokim obcasie. Ma on pomarszczoną twarz o jasnym kolorze skóry, czarne oczy, a pod czapką widać resztkę siwych włosów.

Osobowość

Andy początkowo pokazywał że jest upartym, porywczym mężczyzną ze skłonnością do szybkiego oceniania. Jest zastrzeżony do klejnotów odrzucając ich jako "hipisów" ze względu na ich wygląd i sposób życia. Przy pierwszym spotkaniu z nim pokazuje że jest tradycjonalistą i woli aby wszystko było tak jak kiedyś. Gdy uspokaja się i przyzwyczaja do zmian pokazuje swoją lepszą stronę. Chętnie rozmawia ze Stevenem o swoim życiu i pozwala Lapis i Perydot mieszkać w szopie. Pod koniec swojego debiutu wyjawia Stevenowi że jego zachowanie jest spowodowane zmianami w życiu i oddaleniem się od rodziny.

Relacje

Greg Universe

W młodości, Andy i Greg mieli dobrą relację. Andy, będąc tradycjonalistą, miał pretensje do kuzyna, gdyż ten wyjechał i nigdy nie wrócił do rodzinnego domu. Spotkali się dopiero po latach, kiedy Andy przypadkowo zastał w szopie swoich rodziców Lapis i Perydot. Trudno było mu się pogodzić z tym, że Greg ma kolorowych hipisów *klejnoty* jako rodzinę. Dzięki zmiany nastawienia, Andy pogodził się z kuzynem.

Galeria