FANDOM

Świątynia klejnotów
OuJS0gH2
Kategoria

Miejsce

Położenie

Plaża w Beach City

Typ

Świątynia

Lokacje w środku

Pokój Perły
Pokój Ametyst
Pokój Szafir i Rubin
Pokój Rose
Kryształowe serce
Pokój Palenia
Lochy Prób
Pokój Sardonyks

Mieszkańcy

Perła
Ametyst
Granat
Steven
Lew

Świątynia klejnotów to miejsce w którym mieszkają Steven i Klejnoty. Cała świątynia mieści się wewnątrz góry, lecz po narodzinach Stevena Klejnoty dobudowały mały domek. Steven ma tam mieszkać dopóki nie nauczy się korzystać z pokoju Rose. Mieszka w tym domku do dziś, bo pokój Rose jest dosyć strasznym miejscem, nawet dla reszty drużyny.

Pomieszczenia

Pokój Perły

W pokoju Perły jest bardzo dużo wody, która wychodzi znikąd. Jest ona o tyle ciekawa, że można po niej chodzić, choć nie każdy potrafi, ale sama Perła umie to zrobić. Wodospady spadają do pokoju Ametyst, wraz z różnymi innymi rzeczami, które zmyje woda. Perła trzyma w pokoju wielką kolekcję mieczy, które wyłaniają się spod powierzchni wody, kiedy tylko ona tego zechce.

Pokój Ametyst

W pokoju Ametyst panuje wielki bałagan, lecz ona bardzo go lubi. Bałagan jest jeszcze większy przez fakt, że często różne rzeczy Perły spływają przez wodospad do jej pokoju. Perła często sprząta jej pokój, gdy Ametyst zrobi jej coś na przekór. Można nim dojść do Kryształowego serca. Jedna z kałuż w tym pokoju prowadzi do pokoju palenia.

Pokoje Szafir i Rubin

Nie znamy położenia ich pokoi.

Pokój Rose

Pokój Rose jest wypełniony różowymi obłokami. To bardzo dziwne, a zarazem straszne miejsce. Pokój może przybrać każdą postać i wytworzyć każdą rzecz czy też osobę. Gdy po raz pierwszy zostaje on zaprezentowany, stworzył całe miasto Beach City. Zamieszkuje go latający wielorybek, który ma taki sam głos, jak Rose. Można do niego dojść przez Kryształowe serce.

Kryształowe serce

Miejsce, które prowadzi do wszystkich, także tych najniebezpieczniejszych, miejsc w świątyni. To ono utrzymuje świątynię w jednym kawałku. Nazwa tego miejsce nie jest przypadkowa, w tym miejscu znajduje się konstrukcja przypominająca serce.

Pokój palenia

Pokój w którym Klejnoty palą niebezpieczne obiekty czy też takie, które mogą być dowodem na jakieś zbrodnie, które popełniły Klejnoty. W pomieszczeniu unoszą się zabańkowane przedmioty, które właśnie tutaj są wysyłane. O jego położeniu wiemy tylko tyle że jest pod pokojem Ametyst (przez jedną kałużę w jej pokoju można się tu dostać).

Krypta Prób (nazwa przetłumaczona przez fanów)

Ciąg czterech pokojów, które miały za cel przetestować czy Steven jest gotowy do misji.

  • Komnata pierwsza (Ametyst) - To pokój w którym odbywa się próba pierwsza, wymyślona przez Ametyst. Ten pokój jest nawiązaniem do Indiany Jonesa, ponieważ ucieka się w nim przed turlającym się głazem, a potem przeskakuje się przepaść przy użyciu liny.
  • Komnata druga (Perła) - To pokój, w którym odbywa się druga próba, tym razem wymyślona przez Perłę. Zadaniem w tym miejscu jest odgadnięcie zagadki muzycznej, a następnie przejście schodów unikając huśtających się ostrzy.
  • Komnata trzecia (Granat) - To pokój w którym odbywa się ostatnia próba, zrobiona przez Granat. Ten pokój nawiązuję do jednego z poziomów gry z serii Mario, gdyż w tym miejscu trzeba przejść przez ognie, wychodzące z podłogi oraz nie dać się zmiażdżyć przez spadający blok z kolcami.
  • Podest gratulacyjny - platforma na której stoją Klejnoty, czekając na osobę testowaną.
    • Po przejściu każdego z pokoi, drzwi do następnego zmieniały się w baloniki w kształcie gwiazd i konfetti.

Pokój Sardonyks

Swój debiut miał w odcinku Know Your Fusion. Podczas otwarcia drzwi zmieniają się w kurtynę, jego wnętrze to scenę talk show z Empire City w tle, tworzy on również różnego rodzaju maszyny i sprzęt potrzebny do wyzwań lub testów. W pokoju pojawia się też mały ekran wyświetlający różne sceny z serialu. Pokój generuje również odgłosy widowni. Po rozdzieleniu się Sardonyks pokój zaczyna się rozpadać.

Ciekawostki

  • Fuzje mogą mieć swoje własne pokoje.
  • Prawdopodobnie, posąg na zewnątrz świątyni, może być fuzją wszystkich klejnotów (Granat, Ametyst, Perły i Rose) razem. Można znaleźć na tym posągu wszystkie klejnoty.
  • Wygląd pokoju danego klejnotu zależy od tego w jakich warunkach klejnot się tworzy.
    • Perły formują się pod wodą więc w pokoju Perły jest mnóstwo wody.
    • Ametysty formują się w Geodach (czyli w kamieniach które są puste, lecz po latach w ich pustych środkach, po przekrojeniu, można zobaczyć klejnot), więc w jej pokoju panuje nieporządek i jest tam dużo filarów, które wyglądają jak kryształy.
    • Granaty formują się w wysokiej temperaturze i wręcz wielkim ciśnieniu powietrza więc pokój, który uaktywniają klejnoty Granat, ma zbiornik z lawą.
  • Położenie pokoju Klejnotów odzwierciedla położenie klejnotu na ich ciele
    • Perła ma klejnot na czole, więc jej pokój jest najwyżej.
    • Ametyst ma klejnot nad piersiami, a jej pokój jest pod pokojem Perły.
    • Pokój Rose/Stevena leży poniżej kryształowego serca czyli mniej-więcej na brzuchu.
    • Pokój Granat może być trochę uszkodzony, ponieważ jedna z rąk statuy świątyni ma urwaną rękę. Co oznacza, że Granat może mieć tylko jedną część pokoju. Nie wiadomo czy faktycznie to jest powodem dla którego jej pokój dalej nie jest pokazany. Możliwe również, że ma ona dwa pokoje, z czego jeden jest zniszczony.
  • Sposób w jaki klejnoty otwierają drzwi odzwierciedla ich charakter,lub elementy ich osobowości
    • Drzwi do pokoju Perły są gładkie i podzielone linią na pół z okręgiem pośrodku co nawiązuje do umiłowania przez nią porządku i symetrii.
    • Drzwi do pokoju Ametyst są podzielone krzywym kształtem liter "s" zaś otwierając się rozrywają lepką substancję co nawiązuje do niechlujstwa Ametyst.
    • Drzwi do pokoju Granat przed otwarciem żarzą się na czerwono w miejscu łączenia w kształcie litery "Y" Podział na 3 części nawiązuję do jej oczu i faktu,że jest fuzją (2 segmenty są dokładnie takimi samymi trapezami,trzeci zaś to usytuowany u góry trójkąt).
    • Gdy Steven otworzył Pokój swojej matki, na drzwiach pojawiła się podobna do płatków róży struktura i ciepłe różowe światło, co nawiązuje do jej imienia oraz jej troskliwości.
    • Drzwi do pokoju Sardonyks zamieniają się w kurtynę co nawiązuje do jej komicznego charakteru.
  • W odcinku pilotażowym, wspomniane było miejsce o nazwie "Crystal Palace", co oznacza "Kryształowy Pałac". Dla porównania, Świątynia oryginalnie nazywa się "Crystal Temple".
  • Budowa domku rozpoczęła się kiedy Steven był jeszcze dzieckiem, a został ukończony dość późno ponieważ Steven mógł się tam wprowadzić będąc mniej więcej w wieku takim w jakim go poznajemy.